Το Αλτσχάιμερ μπορεί να καθυστερήσει με βιταμίνες Β12, Β6 και φυλλικό οξύ

Έρευνες απέδειξαν πως οι βιταμίνες Β12, Β6 και το φυλλικό οξύ είναι απαραίτητες για τον ανθρώπινο οργανισμό, και δρουν κατά της γήρανσης του.

 

Έρευνα με επικεφαλής την νευροψυχολόγο Σελέστ ντε Τζάγκερ, απέδειξε την θετική επίδραση των εν λόγω βιταμινών σε ασθενείς με άνοια και Αλτσχάιμερ.

Η λήψη των βιταμινών Β6, Β12 και του φυλλικού οξέος μείωσαν τη συρρίκνωση του εγκεφάλου σε ποσοστό μέχρι και 30% σε 270 άτομα άνω των 70 ετών που μελετήθηκαν.

Η χορήγηση βιταμινών Β και φυλλικού οξέος μπορούν να καθυστερήσουν την αρχική έκπτωση των νοητικών λειτουργιών, επιβραδύνοντας την εκδήλωση άνοιας και Αλτσχάιμερ που οι ηλικιωμένοι κινδυνεύουν περισσότερο.

Η βιταμίνη Β12 βρίσκεται σε ζωικές τροφές, όπως το κρέας, το ψάρι, το κοτόπουλο και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Το φυλλικό οξύ το συναντάμε σε τροφές όπως τα πράσινα λαχανικά, τα όσπρια, το συκώτι, τα δημητριακά, τα ξερά φασόλια, τα αυγά, τα ακτινίδια, τα αμύγδαλα.

Αντίστοιχα, τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β6 είναι το γάλα, το κρέας, τα ψάρια, τα μη επεξεργασμένα δημητριακά, η σόγια, το καλαμπόκι, οι ξηροί καρποί, οι μπανάνες και τα δαμάσκηνα.

Επίσης, το ψωμί από αλεύρι ολικής αλέσεως είναι προτιμότερο, αφού η επεξεργασία του για να γίνει άσπρο μειώνει κατά πολύ την περιεκτικότητα του σε βιταμίνη Β6.

Οι ερευνητές εφιστούν όμως την προσοχή μας, σε κάθε περίπτωση λήψεις βιταμινών σε φαρμακευτική μορφή η συμβουλή ενός γιατρού κρίνεται απαραίτητη.

Σχετικές δημοσιεύσεις