Σωστή διατροφή για τον έλεγχο του σακχάρου

Η σωστή διατροφή είναι πολύ καλός τρόπος ελέγχου του σακχάρου

• Δεν υπάρχει ένα ιδανικό τρόφιμο
• Υγιεινή διατροφή σημαίνει μεγάλη ποικιλία τροφών
όπως: Λαχανικά, Δημητριακά ολικής αλέσεως, Φρούτα, Γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών, Όσπρια, Άπαχα κρέατα, Πουλερικά, Ψάρια
• Αποφύγετε τα λιπαρά, τα τηγανητά φαγητά και τις σάλτσες. Προτιμήστε τα ψητά, τα βραστά, τα μαγειρευτά και τις σαλάτες (με ΜΕΤΡΗΜΕΝΟ λάδι ή σως).
• Προσθέστε στην καθημερινή διατροφή σας πρωτεΐνες (κρέας ή αυγά ή γαλακτοκομικά προϊόντα)
• Χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο αντί για βούτυρο (ΜΕ ΜΕΤΡΟ!!!)
• Μειώστε τα γλυκά και τη ζάχαρη στο ελάχιστο. Γλυκαντικά τύπου ασπαρτάμης επιτρέπονται χωρίς περιορισμό. Ασπαρτάμη περιέχουν και τα αναψυκτικά light, άρα και σε αυτά δεν μπαίνει περιορισμός. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τη φρουκτόζη (με μέτρο!).
• Τα οινοπνευματώδη ποτά με μέτρο και ΠΟΤΕ ΝΗΣΤΙΚΟΙ!!!
• Το ψωμί και τα μακαρόνια ΔΕΝ απαγορεύονται.
Αντίθετα, σε κάθε γεύμα ΠΡΕΠΕΙ να περιέχεται ή ψωμί ή πατάτα ή μακαρόνια ή ρύζι (ΕΝΑ ΕΙΔΟΣ από αυτά – ΟΧΙ ΔΥΟ στο ίδιο γεύμα!)
Μπορείτε να τρώτε τα ίδια φαγητά με την λοιπή οικογένεια. Απλά χρειάζεται σωστός σχεδιασμός: Η κατσαρόλα του σπιτιού να έχει ελάχιστα λίπη ή ελαιόλαδο. Τα άλλα μέλη της οικογένειας μπορούν να προσθέσουν μετά, αν το επιθυμούν.
Μην τρώτε μία φορά τη μέρα μεγάλη ποσότητα, αλλά τρώτε συχνές μικρές μερίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ τα 3 κυρίως γεύματα (πρωινό – μεσημεριανό – βραδινό) και 3 snacks (δεκατιανό -απογευματινό – αργό βραδινό προ του ύπνου). Τα snacks να είναι μικρά (π.χ. ένα φρούτο ή ένα ποτήρι αποβουτυρωμένο γάλα).
Θυμηθείτε την παρομοίωση του καθη¬γητή Χριστακόπουλου: Ένα μικρό φορτηγό που χρησι¬μοποιείται για μετακόμιση και έχει να ανεβεί ανηφόρα δεν μπορεί να φορτωθεί με όλα τα πράγματα, αλλά πρέπει να κάνει πολλά δρο¬μολόγια με μοιρασμένο φορτίο. Έτσι και στα άτομα με διαβήτη που το πάγκρεας έχει πρόβλημα με την έκ¬κριση της ινσουλίνης, το φορτίο του φαγητού πρέπει να είναι μοιρασμένο.

Σχετικές δημοσιεύσεις