Διατροφη με φρουτα και λαχανικά για καλή υγεία!

Γράφει ο Αλέξανδρος Βασιλάκης
Μελιτζάνα: Ουσίες που περιέχονται στη μελιτζάνα και ονομάζονται γλυκοαλκαλοειδή, έπειτα από έρευνες Αυστραλών επιστημόνων…

 

…χρησιμοποιήθηκαν για την παρασκευή αλοιφής για τοπική χρήση και χορηγήθηκαν για τη θεραπεία ασθενών με είδη καρκίνου του δέρματος, όπως το βασικοκυτταρικό καρκίνωμα.

Η κατανάλωση μελιτζάνας ενδέχεται να μειώνει τη χοληστερόλη και να εξουδετερώνει κάποιες από τις βλαβερές συνέπειες λιπαρών τροφών. Διαθέτει επίσης αντιβακτηριακές και διουρητικές ιδιότητες.Βερίκοκο Συνιστάται για παιδιά που παρουσιάζουν καθυστερημένη ανάπτυξη καθώς και κατά τη διάρκεια ανάρρωσης.

Χρησιμοποιείται φρέσκο για τη θεραπεία της διάρροιας, λόγω της στυπτικής του δράσης, αντιθέτως χρησιμοποιείται αποξηραμένο για τη θεραπεία της δυσκοιλιότητας τοποθετώντας το τηλέφωνο σας στην φόρμα παραγγελιάς κι εμείς θα σας πάρουμε τηλέφωνο πριν την αποστολή , για να σας ενημερώσουμε  για τυχών αλλαγές .

Φασόλια Η θρεπτική αξία του καρπού της φασολιάς διαφαίνεται και από την έκφραση «κρέας του φτωχού», που χρησιμοποιείται γι’ αυτόν. Ειδικότερα, τα ξερά φασόλια περιέχουν υδατάνθρακες (60%) και πρωτεΐνες (17%). Το 1,5% είναι λίπη. Η περιεκτικότητα των χλωρών φασολιών σε νερό είναι 90% και επιπλέον έχουν βιταμίνες Α, Β και C.ΚρεμμύδιΜπορεί όποιος το καθαρίζει να κλαίει αλλά όποιος το τρώει έχει καλή υγεία. Γνωστό από την αρχαιότητα για τις πολύτιμες ιδιότητές του.

Στην αρχαία Μεσοποταμία θεωρούνταν ότι θεραπεύει σχεδόν τα πάντα. Περιέχει αρκετό νερό, κάλιο, ασβέστιο. Χρησιμοποιείται, όπως και το σκόρδο, από την αρχαιότητα για τις ιδιότητες του. Είναι ισχυρό τονωτικό, αντιαναιμικό, μικροβιοκτόνο, τονώνει τη νεφρική λειτουργία, διατηρεί την ελαστικότητα των αρτηριών, καταπολεμά τα εντερικά παράσιτα. Εξαιρετικά ισχυρό αντιοξειδωτικό, γεμάτο αντικαρκινικούς παράγοντες.

Βοηθά την κυκλοφορία του αίματος, μειώνει τη χοληστερόλη, αυξάνει την «καλή» HDL χοληστερόλη (συνιστώμενη δόση: μισό ωμό κρεμμύδι ημερησίως. Όμως η κατανάλωση κρεμμυδιών επιδεινώνει την πύρωση (καούρες) και προκαλεί πιθανώς αέρια στο έντερο.

Ντοματα Από βοτανολογική άποψη η ντομάτα θεωρείται φρούτο. Επειδή όμως η γεύση της είναι περισσότερο όξινη παρά γλυκιά, δεν ενδείκνυται για επιδόρπιο. Εκτός αυτού, υπάρχει και μια δικαστική απόφαση του Ανώτατου δικαστηρίου των Ηνωμένων Πολιτειών το 1893 η οποία ανακηρύσσει κι επίσημα την ντομάτα ως λαχανικό!

Έχει πλούσια θρεπτικά συστατικά, ενώ αποτελεί ιδανική τροφή. Βασικό συστατικό της ντομάτας, στο οποίο οφείλει και το κόκκινο χρώμα της, είναι το λυκοπένιο. Η χρωστική αυτή φυτοχημική ένωση φημίζεται για τις ισχυρές αντιοξειδωτικές της ιδιότητες, καθώς δρα αποτελεσματικά ενάντια στις ελεύθερες ρίζες. Επιπλέον, σύμφωνα μ’ έρευνες, το λυκοπένιο έχει προστατευτική δράση απέναντι σε διάφορες μορφές καρκίνου.

Αξίζει ν’ αναφέρουμε ότι η απορρόφηση του λυκοπενίου είναι υψηλότερη, όταν η ντομάτα είναι μαγειρεμένη ενώ οι βιταμίνες (Α, C, Κ, Ε), τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία που περιέχει η ντομάτα ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα, ρυθμίζουν το σάκχαρο, βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης και προστατεύουν τα οστά.

Τέλος, στις ευεργετικές ιδιότητές της συγκαταλέγεται και η δράση της ενάντια στην αθηροσκλήρωση χάρη στο κάλιο, τη βιταμίνη Β6, τη νιασίνη και το φυλλικό οξύ που περιέχει.

Σχετικές δημοσιεύσεις