2ο: Τι προκαλεί τον καρκίνο;

Η ανάπτυξη του καρκίνου είναι μια πολύπλοκη βιολογική διεργασία που δεν την έχουμε κατανοήσει πλήρως.

Χάρη στην επιστημονική έρευνα, όμως, έχουμε ολοένα και περισσότερη γνώση για τη διαδικασία του καρκίνου. Οι ορμόνες, στοιχεία του ανοσοποιητικού μας συστήματος και κληρονομικές αλλαγές στο γενετικό υλικό ενός κυττάρου, είναι παράγοντες που μπορούν να παίξουν ρόλο στην ανάπτυξη του καρκίνου.

Ωστόσο, μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό των καρκίνων προκαλούνται από ένα και μοναδικό «ελαττωματικό» γονίδιο. Είναι, πλέον, γνωστό ότι ο κίνδυνος του καρκίνου επηρεάζεται, κυρίως, από παράγοντες στο περιβάλλον μας. Το κάπνισμα, ορισμένοι λοιμώδεις παράγοντες, η ακτινοβολία, κάποια φάρμακα, ορισμένες βιομηχανικές χημικές ουσίες και ρύποι, αυξάνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης του καρκίνου.

Το καλό είναι ότι οι επιστήμονες συμφωνούν ότι άλλοι περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως είναι το τι τρώμε και πόσο αθλούμαστε, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο του καρκίνου, περίπου κατά 1/3. Οι έρευνες δείχνουν οι επιλογές που κάνουμε για το τι τρώμε και το πόσο δραστήριοι είμαστε κάθε μέρα, θα μας δώσουν όλα μαζί σημαντική προστασία έναντι του καρκίνου σε όλα τα στάδια της ζωής μας, από την παιδική ηλικία μέχρι και τα γηρατειά. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε τις οδηγίες αυτού του φυλλαδίου και δεν καπνίζετε, μπορείτε να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο να αναπτύξετε καρκίνο.

Προτάσεις για την πρόληψη του καρκίνου
Η πρόληψη του καρκίνου αφορά στο να έχουμε ισορροπία στη διατροφή μας και στον τρόπο ζωής μας.
Η απόλαυση του φαγητού και του ποτού με την οικογένεια και τους φίλους μας, είναι από τις μεγαλύτερες απολαύσεις στη ζωή και οι συμβουλές που δίνονται σε αυτό το φυλλάδιο το έχουν λάβει αυτό υπόψη. Μην ανησυχείτε για τις περιστασιακές ατασθαλίες – όλοι χρειαζόμαστε μια λιχουδιά πού και πού.

Το σημαντικό είναι να κάνουμε την υγιεινή διατροφή και την άσκηση μέρος της καθημερινότητάς μας.
Μπορούμε να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου κάνοντας μακροπρόθεσμες αλλαγές στον τρόπο που τρώμε, στο πόσο δραστήριοι είμαστε και έχοντας κανονικό βάρος. Ένας καλός τρόπος για να γίνει αυτό είναι να κάνουμε μικρές αλλαγές, σταδιακά.

Σχετικές δημοσιεύσεις