Συμπτώματα στέρησης από το κάπνισμα

Ποια είναι τα συμπτώματα στέρησης από το κάπνισμα. Πόσο διαρκούν;
Τα στερητικά συμπτώματα είναι τόσο σωματικά / οργανικά όσο και ψυχολογικά.

Συνήθως, αρχίζουν λίγες ώρες μετά τn διακοπή του καπνίσματος και φτάνουν to μέγιστο βαθμό έντασης δυο με τρεις ημέρες αργότερα. Από το χρονικό σημείο αυτό και μετά παρουσιάζουν ύφεση, η ένταση τους ελαττώνεται βαθμιαία έως την πλήρη εξάλειψη τους. Η συνολική διάρκεια τους ενδέχεται να φθάσει από μερικές ημέρες μέχρι μερικές εβδομάδες (1-2 μήνες). Χαρακτηριστικά στερητικά συμπτώματα είναι τα ακόλουθα: δυσκολία συγκέντρωσης, ανησυχία, σύγχυση, αίσθημα κατάθλιψης, πονοκέφαλοι, αίσθημα τρόμου, ιδρώτες, έντονη επιθυμία για κάπνισμα, αγχώδεις εκδηλώσεις, εκνευρισμός και ευερεθιστότητα, δια¬ταραχή των γνωστικών λειτουργιών, διαταραχές ύπνου, αυξημένη όρεξη ή και αύξηση του σωματικού βάρους, βραδυκαρδία, υπνηλία, ανικανότητα και άλλα Τα συμπτώματα αυτά αποτελούν το μεγαλύτερο εμπόδιο για όσους θέλουν να κόψουν το κάπνισμα.

Πως μπορώ να αντιμετωπίσω μόνος/η μου τα συμπτώματα στέρησης; Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω για να Βοηθήσω τον εαυτό μου;
Αντιμετωπίστε τη μεγάλη επιθυμία για κάπνισμα με τους εξής τρόπους:
• Περιμένετε να σας περάσει. Συνήθως χρειάζεται να περιμένετε 3 έως 5 λεπτά.
• Απασχοληθείτε με κάτι που σας αρέσει
• Στρέψτε την προσοχή σε κάτι άλλο.
• Πιείτε νερό, μασήστε μια τσίχλα ή φάτε μια καραμέλα χωρίς ζάχαρη.
• Φάτε κάτι, όπως ένα φρούτο ή ένα καρότο, πάντως κάτι με μικρή θερμιδική αξία.
• Αν μπορείτε, κάντε έναν μικρό περίπατο. Βουρτσίστε τα δόντια σας.
Κάντε ένα χλιαρό ντους.
Φύγετε από το μέρος που βρίσκεστε.
• Εάν αισθάνεστε νευρικότητα ή δυσκολία συγκέντρωσης, κάνετε ένα διάλειμμα, έναν περίπατο, ένα ντους, κοιμηθείτε περισσότερο ή ξεκινήσετε κάποιο σπορ.
• Εάν υποφέρετε από πονοκεφάλους, αποφύγετε τις μεγάλες ποσότητες καφέ και αλκοόλ.
• Για να αντιμετωπίσετε την αύξηση της όρεξης, αποφύγετε τις τροφές με πολλά λιπαρά, κάντε περισσότερη άσκηση και περπατήστε περισσότερο.
• Προτιμήστε υγιεινές τροφές, πίνετε άφθονα υγρά και υιοθετήστε γενικότερα ένα πιο ισορροπημένο διαιτολόγιο.
Σε περίπτωση που υποφέρετε από διαταραχές του ύπνου, είναι σημαντικό να μην πίνετε καφέ ή τσάι το απόγευμα και το βράδυ, ενώ κατά τη διάρκεια της ημέρας καλό είναι να φροντίσετε να ασκείστε και να περπατάτε πολύ.
Πα την αντιμετώπιση της κακής / καταθλιπτικής διάθεσης θα πρέπει να γνωρίζετε πως θα φύγει με το πέρασμα των ημερών. Διαλέξτε και κάντε κάποιες δραστηριότητες που σας είναι ευχάριστες και κάθε ημέρα φροντίστε να ανταμείβετε τον εαυτό σας για την προσπάθεια Μη μένετε μόνοι, μιλήστε με τους δικούς σας.

Σχετικές δημοσιεύσεις