Financial Mirror: Κύπρος, η ναυτιλία μας σώσει

Εν μέσω της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης, ίσως το πιο σταθεροποιητικό παράγοντα της οικονομίας Κύπρος είναι το ναυτιλιακός τομέας , η κατάταξη ως η 11η μεγαλύτερη σημαία και το τρίτο στην ΕΕ μετά την Ελλάδα και τη Μάλτα, με ετήσιες αποδοχές από τη ναυτιλία μια σταθερή 1 δισ. ευρώ 6 -7% του ΑΕΠ του νησιού. Οι 150 πλοιοκτησία και διαχείρισης πλοίων εταιρείες και οι 2.200 Κύπρος πλοία απασχολεί 55.000 υπαλλήλους επί του σκάφους και ακόμη 4.500 άτομα στην ξηρά, τη δημιουργία νέων ευκαιριών απασχόλησης για τους νέους πτυχιούχους στο νεοσύστατο θαλάσσια σπεσιαλιτέ. Αντιμετώπιση της διετή “Ναυτιλιακή Κύπρος» στη Λεμεσό αυτή την εβδομάδα, ο Πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης υποσχέθηκε συνεχή υποστήριξη της κυβέρνησής του στη ναυτιλιακή κοινότητα, λέγοντας ότι ως απόδειξη της δέσμευσης αυτής, ένα από τα τρία νέα Αναπληρωτής ραντεβού Υπουργός θα ανακοινωθεί μέσα σε λίγες εβδομάδες θα φέρει το «Θάλασσα» του χαρτοφυλακίου, δίνοντας το Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας μια πολυπόθητη ώθηση. Οι τρεις Υφυπουργοί δεν είναι μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, φρέζα θα αναφέρεται απευθείας στον αρμόδιους υπουργούς τους, σε αυτή την περίπτωση ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων. Αναστασιάδης είπε το 600 αντιπρόσωποι στο 13ο συνέδριο ότι η τρόικα των διεθνών δανειστών (ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ) κάλεσε την κυβέρνηση Κύπρος να εξακολουθήσει να συμμετέχει ενεργά στην αειφόρο τομείς της οικονομίας, όπως η ναυτιλία και ο τουρισμός, με τα άμεσα σχέδια συμπεριλαμβανομένης της προώθησης της “Maritime κομβικό σημείο» για την πλοία ποιότητας και εταιρείες. Ακόμη και η ΓΔ Μεταφορών, μιλώντας μέσω Φώτης Καραμήτσος, ένας ανώτερος αξιωματούχος, δήλωσε ότι το πρωτόκολλο της ΕΕ για τις μεταφορές δεν θα ανοίξει κατά τη διάρκεια των ενταξιακών συνομιλιών με την Τουρκία, εφ ‘όσον απαγόρευση της Άγκυρας για Κύπρος πλοίων και αεροσκαφών παραμένει στη θέση του , ενώ Αναστασιάδης Πρόεδρος απευθύνει έκκληση προς τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, Koji Sekimizu, να χρησιμοποιήσει την επιρροή του για να επιλύσουν το θέμα. συζητήσεις της Δευτέρας επικεντρώνεται στην “αποστολή Ανακαίνιση», όπου το άνοιγμα ομιλία του Προέδρου του Αναστασιάδη Sadi ότι η ανακάλυψη των υδρογονανθράκων εντός Κύπρος νερά είναι βέβαιο ότι θα ενισχύσει περαιτέρω τις προοπτικές της ναυτιλίας Κύπρος. Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με την «ανάγκη προσαρμογής» συντόνισε ο John C. Λύρας, αντιπρόεδρος του International Chamber of Shipping. Ομιλητές Thomas Rehder, εκλεγέντος Προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας »και ο Φώτης Καραμήτσος, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της ΓΔ Κινητικότητας και Μεταφορών, εξέφρασε τις απόψεις σχετικά με την ανάγκη προσαρμογής του κανονιστικού πλαισίου και των πολιτικών σε διεθνές επίπεδο, προκειμένου να ανταποκριθεί η προκλήσεις που προκύπτουν από το διαρκώς εξελισσόμενο τομέα της ναυτιλίας. Μέλλον Finance Η συζήτηση με θέμα «Τα πλοία χρηματοδότηση στο πλαίσιο της τρέχουσας οικονομικής σκηνής” προσέλκυσε πολλή προσοχή, με συντονιστή τον Γιώργο Μούσκας, Πρόεδρος της Κύπρος Ένωση Πλοιοκτητών. Ομιλητές Καθ. Ηλίας Καρακίτσος, πρόεδρος της Global Economic Research LLC, Θανάσης Μαρτίνος, Διευθύνων Σύμβουλος της Eastern Mediterranean Maritime Ltd και Nick Roos, Επικεφαλής των Οικονομικών της Deutsche Bank μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος σήμερα στη λήψη χρηματοδότησης των πλοίων λόγω της απροθυμία των δανειστών που προκαλούνται από την άνευ προηγουμένου δυσχερή οικονομική κατάσταση παγκοσμίως. Οι ομιλητές είπε ότι στο εγγύς μέλλον ναυτιλίας και την ναυλαγορά θα βελτιωθεί καθώς αναμένεται ότι οι τράπεζες θα έχουν ανανεώσει την όρεξη για τη ναυτιλία για μια ακόμη φορά καθιστώντας χρηματοδότηση που διατίθεται για τους ιδιοκτήτες με μια σταθερή πορεία. ΣΧΕΔΙΑ ECOSHIP Τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου η εστιασμένη ήταν για το «Περιβάλλον και Ναυτιλίας: ένα σημείο καμπής», όπου οι σύνεδροι αντιμετωπιστούν τα κύρια περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία σήμερα. Η συζήτηση χωρίστηκε σε δύο συνεδρίες, η πρώτη συνεδρία επικεντρώθηκε στην “ένα σημείο καμπής για στόλους”, ενώ η δεύτερη σύνοδος επικεντρώθηκε θέμα «Το μέλλον των καυσίμων κίνησης.” Η πρώτη συνεδρία συντόνισε ο Ανδρέας Χρυσοστόμου, Αναπληρωτής Διευθυντής του Τμήματος Εμπορικής Αποστολές και Πρόεδρος της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ, ενώ οι ομιλητές Katharina Stanzel, Διευθύνων Σύμβουλος της INTERTANKO, Peter Hinchliffe, ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) και Roberto Cazzulo, ο πρόεδρος του Συμβουλίου της Διεθνούς Ένωσης Νηογνωμόνων (ΕΑΧΣ) επιχείρησε να αντιμετωπίσει το βασικό ερώτημα: αν είμαστε σε ένα σημείο καμπής για τη ναυτιλία, σε σχέση τόσο με υπάρχοντες στόλους και τα νέα “ecoship” σχεδιασμός και η ναυπηγική βιομηχανία Με τον τρόπο αυτό, τα μέλη της ομάδας εξονυχιστικά τα διάφορα μέτρα που έχουν ήδη εγκριθεί από ο ΔΝΟ και τα μέτρα που πρέπει να εγκρίνεται από κοινού από τον ΙΜΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία.Στην ενεργή συζήτηση που ακολούθησε, οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την άποψη ότι θα πρέπει να θεσπίσει πρότυπα και τις μεθόδους ελέγχου για την ποιότητα των καυσίμων που παραδίδονται σε πλοία, όπως η ποιότητα των καυσίμων επηρεάζει σημαντικά την εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Τέλος, η πλειοψηφία των μελών της επιτροπής εξέφρασαν την άποψη ότι η ναυτιλία δεν βρίσκεται σε σημείο καμπής και ότι οι αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στον τομέα της ναυτιλίας αποτελούν μια φυσική εξέλιξη του κλάδου.Η δεύτερη συνεδρία με θέμα «Το μέλλον των καυσίμων κίνησης” συντόνισε ο Craig Eason, Επιμέλεια Τεχνολογίας και Nordic Ανταποκριτή του καταλόγου και όσοι Lloyd του Geir Høibye, Ειδικός Σύμβουλος NOx του επιχειρηματικού κλάδου Ταμείο της Νορβηγίας, Sveinung Oftedal , Διευθυντής Ειδικός Επιστήμων στο νορβηγικό Υπουργείο Περιβάλλοντος και William J. Sember, Αντιπρόεδρος (Global Development Αερίου) του American Bureau of Shipping (ABS), συζητήθηκε και συζήτησαν για τη μελλοντική χρήση των εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγροποιημένο φυσικό αέριο, τα βιοκαύσιμα μεθανόλης . και άλλα αποστάγματα Τα μέλη των ειδικών ομάδων εμπειρογνωμόνων διερεύνησε τρόπους για το πώς αυτά τα εναλλακτικά καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά δείχνει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να επενδύσει σε υποδομές που απαιτούνται για τη διευκόλυνση της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων. 
Πηγή: Financial Mirror
 

Σχετικές δημοσιεύσεις