Παγωτό : Καλοκαιρινός Πειρασμός

Το παγωτό δικαίως  έχει αποκτήσει τον τίτλο του καλοκαιρινού πειρασμού μιας και είναι το αγαπημένο έδεσμα των μικρών και η εμμονή των μεγάλων που γρήγορα μπορεί να εξελιχθεί σε εφιάλτη.

Πράγματι, ο μικρός φίλος του παγωτού μπορεί να το απολαύσει προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και στοιχεία από τα ωφέλημα για την ανάπτυξη συστατικά του όπως αυτά του ασβεστίου λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας του σε γάλα.

Το παγωτό περιέχει γάλα, ζάχαρη ή γλυκόζη, βούτυρο ή κρέμα γάλακτος, συχνά κακάο για να πάρει τη γεύση της σοκολάτας, αρωματικές ύλες, γαλακτωματοποιητές και σταθεροποιητές, χρωστικές ουσίες, σιρόπια, μπισκότα και ξηρούς καρπούς.

Το παγωτό έχει πολλές θερμίδες αλλά ταυτόχρονα  έχει και υψηλή διατροφική αξία, αφού είναι πηγή πρωτεϊνών, υδατανθράκων, λιπαρών, βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων.
Εδώ οι ισορροπίες είναι λεπτές. Καταναλώνοντας έως δύο παγωτά την εβδομάδα δεν έχουμε τον φόβο της αύξησης του βάρους μας.

Υπερβαίνοντας όμως το μέτρο φτάνουμε σε αντίθετα αποτελέσματα και αν ακόμα τρώμε παγωτό με 0% λιπαρά. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν μηδενίζουμε τις θερμίδες μιας και υπάρχουν άλλες ουσίες  παρόμοιες.

Το πιο απλό παγωτό ξυλάκι 100 γραμμαρίων  έχει από 150- 250 θερμίδες περίπου ενώ ένα αντίστοιχο light με 0% ζάχαρη έχει 180 περίπου θερμίδες.

Τα παγωτά με 0% ζάχαρη είναι τα πλέον κατάλληλα για τους πλέον επιρρεπείς  στον παγωμένο πειρασμό, αλλά και για τους πάσχοντες από διαβήτη.

Μια άλλη κατηγορία είναι αυτή της γρανίτας φρούτων, μια πραγματικά δροσιστική απόλαυση. Εδώ δεν υπάρχει το γάλα ως βάση αλλά το νερό και τα παγωμένα φρούτα.

Η ενεργειακή αξία σε θερμίδες /100 gr μερικών τύπων παγωτού είναι:
Σοκολάτα 235, Παρφέ 220, Βανίλια 180, φρούτων 130, Light 0% 125, Γρανίτα 100.

Σχετικές δημοσιεύσεις