Ψάρια… Φρέσκα – φρέσκα και λαχταριστά!!!

Στις θάλασσές μας ζουν πάνω από 100 είδη ψαριών. Νόστιμο και ωφέλιμο το ψάρι αλλά είναι δύσκολο να ξεχωρίσουμε με σιγουριά το φρέσκο από το μπαγιάτικο, υπάρχουν όμως μερικά στοιχεία που μπορούν να μας βοηθήσουν.

•  Τα ντόπια ελληνικά ψάρια είναι καλύτερα, επειδή έχουμε θάλασσες αλμυρές με πλούσιο  βυθό και γι’ αυτό θεωρούνται και ανώτερης ποιότητας.

•  Τα μάτια του ψαριού πρέπει να είναι γυαλιστερά, διαυγή και εξογκωμένα.

•  Το φρέσκο ψάρι είναι άοσμο αλλά την τρίτη ημέρα μυρίζει έντονα, πρέπει να μη σχηματίζει βούλα όταν πιέσεις το δέρμα του και όσο  πιο γρήγορα επανέλθει τόσο πιο φρέσκο είναι..

• Τα σπάραχνά του πρέπει να είναι κόκκινα και όχι μαύρα.

• Τα παχιά ψάρια είναι και τα πιο ωφέλιμα για την υγεία μας όπως ο κολιός, η παλαμίδα, ο τόνος, η σαρδέλα, το λαβράκι, ο σολομός.

Τα ψάρια και τα θαλασσινά είναι γνωστό ότι αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πρωτεϊνών, απαραίτητων βιταμινών και ανόργανων στοιχείων, οι διαιτητικές συστάσεις για την πλειονότητα του ευρωπαϊκού πληθυσμού προτείνουν την κατανάλωση μίας ή δύο μερίδων λιπαρών ψαριών (π.χ. σολομός ή κολιός) την εβδομάδα.

Οι επιστήμονες μας λένε ότι τα λιπαρά ψάρια είναι μια εξαίρετη πηγή ω-3 λιπαρών οξέων, τα οποία είναι ευεργετικά για την καρδιαγγειακή υγεία.

Τόσο τα ψάρια ιχθυοτροφείου όσο και τα ανοικτής θάλασσας είναι ασφαλή και θρεπτικά, χωρίς να παρατηρούνται σημαντικές διαφορές μεταξύ τους, υπό την προϋπόθεση ότι τα ψάρια ιχθυοτροφείου αναπτύσσονται σε κατάλληλες συνθήκες.

Ως απάντηση στην υπερβολική αλιεία, τα ψάρια ιχθυοτροφείου αποτελούν μια εφαρμόσιμη εναλλακτική, η οποία μπορεί να καλύψει τις διαιτητικές συστάσεις για κατανάλωση περισσότερων ψαριών.

Σχετικές δημοσιεύσεις