Βιταμίνες – Μέταλλα και Ιχνοστοιχεία

Οι βιταμίνες τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία είναι απαραίτητα για την σωστή λειτουργεί του οργανισμού και προσλαμβάνονται μόνο μέσω των τροφών.

Βιταμίνες:

Α : βρίσκεται στα ψάρια, στο κρέας, στα γαλακτοκομικά, στο συκώτι, στον κρόκο του αυγού και είναι απαραίτητη για τα μάτια.

Βήτα καροτένιο: βρίσκεται στα φρούτα,  σε όλα τα πράσινα και πορτοκαλί λαχανικά και καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες.

D: βρίσκεται στο μουρουνέλαιο και στα γαλακτοκομικά. Ωφελεί τα οστά και συμβάλει στη απορρόφηση του ασβεστίου.

E: βρίσκεται στα φυτικά έλαια και στα φιστίκια. Έχει αντιοξειδωτική δράση.

K: βρίσκεται στα πράσινα λαχανικά, στο κρόκο του αυγού, στα τυριά και βοηθά στη πήξη του αίματος.

C: βρίσκεται στα φρέσκα φρούτα, στα λαχανικά, στις πατάτες, είναι αντιοξειδωτική, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθά στη πρόσληψη σιδήρου.

Β1: βρίσκεται στα δημητριακά ολικής αλέσεως, στο χοιρινό, στο συκώτι, στα όσπρια και είναι απαραίτητη για τον μεταβολισμό τον υδατανθράκων.

Β2: βρίσκεται στα δημητριακά, στο γάλα, στο συκώτι και είναι απαραίτητη για το μεταβολισμό.

Β6: βρίσκεται στο κρέας, τις μπανάνες, τα όσπρια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τις πατάτες και βοηθούν στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών.

Β12: βρίσκεται στα αυγά, στο κρέας, στα γαλακτοκομικά και είναι απαραίτητη στην σύνθεση ερυθρών αιμοσφαιρίων και στο συνολικό μεταβολισμό.

Βιοτίνη: βρίσκεται στα όσπρια, στο κρόκο αυγού, στα λαχανικά, στα δημητριακά ολικής αλέσεως και βοηθούν στο μεταβολισμό υδατανθράκων και πρωτεϊνών.

Νιασίνη: βρίσκεται στις πατάτες, τα όσπρια και τα φιστίκια και είναι απαραίτητη για το μεταβολισμό των υδατανθράκων.

Παντοθενικό οξύ: βρίσκεται στα αυγά, στο γάλα, στα όσπρια και είναι απαραίτητη για την επούλωση των τραυμάτων, το μεταβολισμό των λιπαρών, αμινοξέων και υδατανθράκων.

Φολικό οξύ: βρίσκεται στα πράσινα λαχανικά, στα δημητριακά ολικής αλέσεως και είναι απαραίτητη για την δημιουργία νέων κυττάρων.

Μέταλλα και Ιχνοστοιχεία:

Νάτριο: βρίσκεται στο μαγειρικό αλάτι και είναι απαραίτητο για τη συγκράτηση του νερού στον οργανισμό.

Κάλιο: βρίσκεται στα φρούτα, φρέσκα ή ξερά και είναι απαραίτητο για την καλή λειτουργία της καρδιάς, τη ρύθμιση της πίεσης του αίματος και την αφυδάτωση.

Χλώριο: βρίσκεται στο μαγειρικό αλάτι και είναι χρήσιμο όπου ακριβώς και το Νάτριο και Κάλιο.

Μαγνήσιο: βρίσκεται στις μπανάνες, τις πατάτες, τα όσπρια, στα πράσινα λαχανικά και είναι απαραίτητο παντού.

Ασβέστιο: βρίσκεται στα γαλακτοκομικά προϊόντα και στο γάλα και φυσικά είναι απαραίτητο στα οστά, στα δόντια, στα μάτια.

Σίδηρος: βρίσκεται στα παντζάρια, στα προϊόντα ολικής αλέσεως, στις φακές, στο συκώτι, στο κρέας και μεταφέρει το οξυγόνο στο αίμα.

Ψευδάργυρος: βρίσκεται στα θαλασσινά, στα ψάρια, στο κρέας, στα γαλακτοκομικά, στα προϊόντα ολικής αλέσεως και έχει αντιοξειδωτική δράση, βοηθά στην επούλωση τραυμάτων και το ανοσοποιητικό σύστημα.

Σελήνιο: βρίσκεται στα ψάρια, τα αυγά, τα προϊόντα ολικής αλέσεως, τα ψάρια, τα γαλακτοκομικά και είναι αντιοξειδωτικό.

Χρώμιο: βρίσκεται στα δημητριακά, στα αυγά, στα γαλακτοκομικά και είναι απαραίτητο για τον μεταβολισμό των υδατανθράκων.

Ιώδιο: βρίσκεται στα θαλασσινά, στο ιωδιούχο αλάτι, στα ψάρια και είναι απαραίτητο στην και λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.

Σχετικές δημοσιεύσεις