Υδατάνθρακες – Πρωτεΐνες – Λίπη

Οι υδατάνθρακες πρέπει να μας προσδίδουν το 50% περίπου των θερμίδων για την καθημερινή μας διατροφή.

Μόνο έτσι ο οργανισμός μας παίρνει την απαραίτητη ποσότητα γλυκόζης στο αίμα μας και συνεπώς την ενέργεια (έκκριση ινσουλίνης) για το σώμα και τον εγκέφαλο.

Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακές είναι οι πατάτες, τα δημητριακά, τα όσπρια, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα παντζάρια, τα καρότα, το γάλα, ο αρακάς, η ζάχαρη, τα γλυκά γενικά, το μέλι και τα αεριούχα ποτά.

Οι πρωτεΐνες αποτελούνται από τα αμινοξέα τα οποία προσλαμβάνονται από τον οργανισμό με τις ζωικές τροφές κυρίως και από τις φυτικές δευτερευόντως.  

Πολλές πρωτεΐνες έχουν τα όσπρια, τα ψάρια, τα γαλακτοκομικά, τα πουλερικά.

Τα λίπη που αποτελούνται από τα λιπαρά οξέα και τα τριγλυκερίδια σε σωστή ποσότητα είναι πολύ ωφέλιμα για τον οργανισμό μας.

Υπάρχουν απαραίτητα λιπαρά οξέα καθώς και λιποδιαλυτές βιταμίνες οι οποίες χωρίς τα λίπη δεν απορροφώνται.

Τα λίπη στο υποδόριο λίπος βοηθούν στην θερμική μόνωση του δέρματος, προστατεύουν τα εσωτερικά μας όργανα και συγκεντρώνουν αποθηκευμένη ενέργεια απαραίτητη για τον οργανισμό.

Σχετικές δημοσιεύσεις