Λαχανικά

Λαχανικά

 

Μέσα από τις σελίδες της εφημερίδας “ώres” θα κάνουμε εκτενή αναφορά στα λαχανικά, θα μάθουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και τα οφέλη που προκαλούν, καθώς και ποιες είναι οι ορθές καθημερινές πρακτικές, ώστε εκτός από υγεία να μας προσφέρουν και ασφάλεια.

Παρατηρούμε πως τα τελευταία χρόνια και καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου έχουμε στη διάθεση μας σχεδόν όλα τα λαχανικά.

Για αρχή σε αυτό το τεύχος της εφημερίδας “ώres” θα αναφερθούμε στα παραδοσιακά λαχανικά του χειμώνα σε μία προσπάθεια να μάθουμε να καταναλώνουμε τα λαχανικά, στην εποχή τους.

 

 

 

 

Λάχανο το χειμωνιάτικο

Είναι στην ίδια οικογένεια με το μπρόκολο και το κουνουπίδι που θεωρούνται φυτομύκητες, καλλιεργείτο αρχικά στις περιοχές της Ασίας και μεταφέρθηκε στην Ευρώπη το 600 π.Χ.

Τα τελευταία 20 χρόνια γνωρίζουμε ότι πολλά φυτοσυστατικά δρουν ως αντιοξειδωτικά, εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες προτού προκαλέσουν ζημιά στο DΝΑ, τις κυτταρικές μεμβράνες και σε μόρια που είναι συνδεδεμένα με λίπος, όπως η χοληστερόλη.

Νέες έρευνες μας ενημερώνουν ότι τα φυτοσυστατικά κάποιων λαχανικών, όπως του λάχανου στην ουσία δίνουν ένα μήνυμα στα γονίδια μας για να αυξήσουν την παραγωγή ενζύμων που εμπλέκονται στην αποτοξίνωση, που είναι η διαδικασία κατά την οποία το σώμα μας εξουδετερώνει επιβλαβή μόρια.

Έρευνες έδειξαν ότι άτομα που καταναλώνουν λαχανικά αυτής της κατηγορίας διατρέχουν πολύ μικρότερο κίνδυνο ναεμφανίσουν καρκίνο του προστάτη, του παχέος εντέρου και του πνεύμονα, ακόμη και συγκριτικά με άτομα που καταναλώνουν συχνά άλλα λαχανικά.

Πέρα από την προστατευτική δράση των φυτοσυστατικών ενάντια στον καρκίνο, το λάχανο είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ο, ένα ακόμη αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα κύτταρα από τις επικίνδυνες ελεύθερες ρίζες.

Σχετικές δημοσιεύσεις